Level A2 Business English
Lesson 47
Reacting To News
知らせに反応する

1
PHRASE OF THE DAY
今日のフレーズ

That’s terrible. What are you going to do?
それはお気の毒に。どうするおつもりですか。

2
SITUATION
状況

Mr. Tanaka says he has deleted an important file by mistake.
田中さんが誤って大事なファイルを消去してしまったそうです。

3
DIALOGUE
ダイアログ

Directions: First repeat after your tutor and then practice each role.
課題: 先生の後に続いてくり返した後、それぞれの役を練習してみましょう。

Mr. Tanaka
I’m afraid I accidentally deleted some documents relating to today’s meeting.
Ms. Baily
That’s terrible. What are you going to do?
Mr. Tanaka
The only thing I can do is rewrite them.
Ms. Baily
Don’t you have backup copies?
Mr. Tanaka
No, I don’t. In the future I’ll always make backups.
Ms. Baily
Let me know if there’s anything I can do for you.
田中:
困ったことに今日の会議に関連する書類をうっかり消してしまったんです。

ベイリー:
それはお気の毒に。どうするんですか?

田中:
書き直すしかないですよ。

ベイリー:
バックアップはないんですか?

田中:
ええ、ないんですよ。今後欠かさずバックアップを取るようにします。

ベイリー:
もし何かお手伝いできることがあれば言ってくださいね。

4
VOCABULARY
語い

Directions: First repeat after your tutor and then read aloud by yourself.
課題: 先生の後に続いてくり返した後、今度はひとりで発音してみましょう。

delete
消去する
rewrite
書き直す
accidentally
偶然に
backup copy
バックアップ、予備の写し
relating to ~
〜に関連する

5
LANGUAGE FOCUS
今日のポイント

That’s terrible. What are you going to do?
それはお気の毒に。どうするおつもりですか。
Reacting to News
知らせに反応する

Directions: First repeat after your tutor and then read aloud again by yourself.
課題: 先生の後に続いてくり返した後、今度はひとりで発音してみましょう。

Reacting to Sad News
I’m sorry to hear that.
Oh, that’s too bad.
That’s terrible.
悲しい知らせに反応する

それを聞いて残念です。

あら、それは大変ですね。

それはひどい(お気の毒に)。
Reacting To Surprising News
Really?
What a surprise!
Are you serious?
驚きの知らせに反応する

本当に?

驚きました!

本気なの?
Reacting To Good News
That’s great [wonderful]!
I’m so happy to know that.
Excellent news! Congratulations!
よい知らせに反応する

それはすてき!

それを知って嬉しいです。

すばらしい知らせ!おめでとう!

6
ACTIVITY
練習

Activity 1: Ask your tutor the question below and react to their news using the expressions above.
練習1:先生に以下の質問をしてみましょう。そして講師の答えに対して、習った表現を使って答えてみましょう。

1. Student: How’s your work going?
  Tutor : _______________.
  Student: _______________.

2. Student: Do you have any good news?
  Tutor : _______________.
  Student: _______________.

Activity 2: Now tell your tutor some news and listen to how they react.
練習2:先生に何かあなたのニュースを伝え、どんな反応をするか聞いてみましょう。