Directions: First repeat after your tutor and then practice each role.
課題: 先生の後に続いてくり返した後、それぞれの役を練習してみましょう。
Directions: First repeat after your tutor and then read aloud by yourself.
課題: 先生の後に続いてくり返した後、今度はひとりで発音してみましょう。
Directions: First repeat after your tutor and then read aloud again by yourself.
課題: 先生の後に続いてくり返した後、今度はひとりで発音してみましょう。
Activity 1: Describe the things below as you like with sense verbs + adjectives.
練習1:感覚動詞と形容詞を用いて、以下の事柄を自由に表してみましょう。
(1) The soft drink that just came out / 新発売の清涼飲料水
(2) A project proposal that he made / 彼が作った企画書
(3) The negotiation has broken down. How do you feel? / 交渉が破談となる
(4) Chemical fiber fabric developed recently / 新開発の化学繊維
Activity 2: Describe something using sense verbs. Your tutor will guess what it is.
練習2:感覚動詞を用いて何か物の説明をしてみてください。講師がそれが何なのかを当てます。