Level A2 General English
Lesson 33
Asking For Permission
許可を求める

1
PHRASE OF THE DAY
今日のフレーズ

Can I use your phone?
あなたの電話を使ってもいいですか。

2
SITUATION
状況

Yuta is asking Tom to use his mobile phone to talk to his teacher.
ユウタは先生と連絡をとるためにトムの電話を借りてもよいか尋ねます。

3
DIALOGUE
ダイアログ

Directions: First repeat after your tutor and then practice each role.
課題: 先生の後に続いてくり返した後、それぞれの役を練習してみましょう。

Yuta
I really need to talk to my English teacher. Can I use your phone?
Tom
Sure. Here you are.
Yuta
Thank you! I owe you one.
ユウタ:僕は本当に英語の先生に連絡しなきゃいけないんだ。君の電話を使っていいかな?

トム:いいよ、どうぞ。

雄太:ありがとう!君はとても親切だね。

4
VOCABULARY
語い

Directions: First repeat after your tutor and then read aloud by yourself.
課題: 先生の後に続いてくり返した後、今度はひとりで発音してみましょう。

Here you are.
どうぞ、こちらです
I owe you one. ( = I owe you a favor. )
恩にきるよ

5
LANGUAGE FOCUS
今日のフレーズ

Can I use your phone?
あなたの電話を使ってもいいですか。
Asking for Permission
許可を求める

Directions: First repeat after your tutor and then read aloud again by yourself.
課題: 先生の後に続いてくり返した後、今度はひとりで発音してみましょう。

Can I borrow your pen?
Can I smoke here?
Can I take the day off tomorrow?
あなたのペンを借りてもいいですか?

ここでたばこを吸ってもいいですか?

明日休暇を取ってもいいですか?
Ability
能力
I can speak English and Chinese.
She can’t drive.
He can swim for hours.
私は英語と中国語が話せます。

彼女は車の運転ができません。

彼は何時間も泳ぐことができます。

6
ACTIVITY
練習

Activity 1: Ask for permission using “can”.
練習1: can を用いて許可を求めてみましょう。

1. ask you a question
あなたに質問する

2. have some more tea
もう少し紅茶を飲む

3. smoke in this room
この部屋で喫煙する

Activity 2: Answer the following questions.
練習2: 次の質問に答えてみましょう。

1. What instrument can you play?
あなたはどんな楽器が演奏できますか?

2. What language can you speak?
あなたは何語が話せますか?

Activity 3: Ask and answer questions using “can” with your tutor.
練習3: 先生と”can”を使っての質問を尋ねたり、答えたりしてみましょう

HINTS
ask ~ a question
~に質問する
instrument
楽器
play the ~
~を演奏する
violin
バイオリン
drum
ドラム、太鼓
guitar
ギター
Korean
韓国語
Spanish
スペイン語
German
ドイツ語