Directions: First repeat after your tutor and then practice each role.
課題: 先生の後に続いてくり返した後、それぞれの役を練習してみましょう。
Directions: First repeat after your tutor and then read aloud by yourself.
課題: 先生の後に続いてくり返した後、今度はひとりで発音してみましょう。
Directions: First repeat after your tutor and then read aloud again by yourself.
課題: 先生の後に続いてくり返した後、今度はひとりで発音してみましょう。
上が強い言い回し、下にいけばいくほど柔らかい言い回しになります
Activity 1: What do you say in these situations? Try to answer by using the expressions above.
練習1: これらの状況であなたはなんと言いますか?上記の表現を使って答えてみましょう。
1. Your partner’s cooking is not good.
2. Your coworker didn’t fill out the transportation report properly.
3. Your friend drives too fast.
4. Your sister’s house is a mess.
5. Your partner is too lazy on the weekends.
Activity 2: Tell your tutor about some criticism you have given or heard from your friends or coworkers.
練習2: あなたが友人や同僚に言った、または友人や同僚から聞いた批判について先生に話してみましょう。