Flight Attendant English Interview
Reasons for Applying
Lesson5:志望動機

ca05

QUESTIONS

Directions: Answer the following questions. You don’t have to finish all the questions. Feel free to continue the conversation along the topic.
課題: 以下の質問をもとに講師と会話をしましょう。質問を全て終わらせることにこだわる必要はありません。
テーマに沿って自由に会話を続けてみてください。

1. Why do you want to be a flight attendant?
2. Why did you apply for this job?
3. What interests you about this job?
4. What customer service skills do you believe are most important for a flight attendant to have?
5. What do you expect from this job?
6. What do you think about emergency procedures?
7. Why are you interested in our company?
8. Why are you interested in working for us?
9. Why do you want to work for JAL/ANA/ Airline Name?
10. Why do you want to work for our airline as a flight attendant?
11. What interest you about our service?
12. What do you think sets apart excellent in-flight service from average service?
13. What do you know about us?

Mainly for Former Graduates


1. Why did you leave your previous job?
2. Can you explain the circumstances surrounding your departure from your previous job?
3. Why do you want to quit your current job to become a flight attendant?
4. How do you keep up-to-date with the latest information and skills that would benefit your passengers/guests/clients?
5. What are your long-term career goals?

The rest of this section is not used in the lesson.
Please use it as a support tool for lesson preparation.
以下はレッスンで使用しません。レッスン準備の補助として活用してください。

VOCABULARY

passion
情熱
safety-conscious
安全意識が高い
hospitality
おもてなし
service-oriented
サービス志向の
travel
旅行
career growth
キャリアの成長
passenger experience
乗客体験
new challenges
新たなチャレンジ
communication
コミュニケーション
work-life balance
仕事と生活のバランス
teamwork
チームワーク
relocation
転居
team collaboration
チームによる共同作業
personal reasons
個人的な理由
professionalism
プロフェッショナリズム
career change
キャリアチェンジ
adaptable
適応力がある
redundancy
リストラ
multicultural environment
多文化環境
recurrent education
社会人の学び直し、リカレント教育
health issues
健康問題
safety and emergency procedures
安全・緊急手順
mismatch of company culture
企業文化の不一致
international exposure
国際経験
seniority
上級職位
leadership development
リーダーシップの向上
in-flight management
機内管理
professional growth
専門的成長
language proficiency
語学力、言語運用能力
personal branding
個人ブランディング
customer service excellence
顧客サービスの卓越性

TRANSLATIONS

1. なぜ客室乗務員になりたいのですか?
2. なぜこの仕事に応募したのですか?
3. この仕事のどんなところに興味がありますか?
4. 客室乗務員にとって最も重要なカスタマーサービスのスキルは何だと思いますか?
5. この仕事に期待することは?
6. 緊急時の対応についてどのようにお考えですか?
7. なぜ当社に興味を持ったのですか?
8. なぜ当社で働くことに興味を持ったのですか?
9. なぜJAL/ANA/<航空会社名>で働きたいのですか?
10. なぜ客室乗務員として私たちの航空会社で働きたいと思っていますか?
11. 当社のサービスのどのようなところに興味がありますか?
12. 優れた機内サービスと、普通のサービスの違いは何だと思いますか?
13. 当社について知っていることは?

主に既卒向け


1. なぜ前職を退職したのですか?
2. 前職を辞めるきっかけや状況について説明してください。
3. なぜ現在の仕事を辞めてまで客室乗務員になりたいのですか?
4. 乗客/ゲスト/顧客にとって有益となる最新情報やスキルを、どのようにして常に取り入れていますか?
5. 長期的なキャリア目標を教えてください。

HINTS

エアラインが欲しい人材は「CAになりたい人」ではなく、「自分達の会社のCAになりたい人」!
どのエアラインの面接でも使いまわせるようなありきたりの志望動機では、どのエアラインの面接官にも響きません。

なぜそのエアラインのCAになりたいのか、CAという職務を通して、そのエアラインにどのように貢献していきたいのか、オリジナルの志望動機を伝えられるように、もう一度突き詰めて考えてみましょう。
英語表現が少しくらいつたなくても大丈夫。あなたの熱い気持ちを届けましょう。