Hotel English Interview
Reasons for Applying
Lesson5:志望動機

hotel05

QUESTIONS

Directions: Answer the following questions. You don’t have to finish all the questions. Feel free to continue the conversation along the topic.
課題: 以下の質問をもとに講師と会話をしましょう。質問を全て終わらせることにこだわる必要はありません。
テーマに沿って自由に会話を続けてみてください。

1. Why do you want to be a hotel staff?
2. Why did you apply for this job?
3. What interests you about this job?
4. What attracts you to the hospitality industry and working in a hotel?
5. What customer service skills do you believe are most important for a hotel staff member to have?
6. What do you expect from this job?
7. Why are you interested in our company?
8. Why are you interested in working specifically at our hotel?
9. Why do you want to work for Hotel Name?
10. Why do you want to work for our hotel as a front desk receptionist/concierge/hotel manager?
11. What interest you about our service?
12. What do you think sets apart excellent hotel service from average service?
13. What do you know about our company?

Mainly for Former Graduates


1. Why did you leave your previous job?
2. Can you explain the circumstances surrounding your departure from your previous job?
3. What do you find appealing about a career in hotel services?
4. How do you keep up-to-date with the latest information and skills that would benefit your guests/passengers/clients?
5. What are your long-term career goals?

The rest of this section is not used in the lesson.
Please use it as a support tool for lesson preparation.
以下はレッスンで使用しません。レッスン準備の補助として活用してください。

VOCABULARY

passion
情熱
multicultural environment
多文化環境
hospitality
おもてなし
service-oriented
サービス志向の
travel
旅行
immaculate
汚れ一つない、清潔な
guest experience
ゲスト体験
exquisite
この上なく素晴らしい、優れた
communication
コミュニケーション
seamless
シームレスの、滑らかな
teamwork
チームワーク
career growth
キャリアの成長
team collaboration
チームによる共同作業
new challenges
新たなチャレンジ
professionalism
プロフェッショナリズム
adaptable
適応力がある
work-life balance
仕事と生活のバランス
seniority
上級職位
relocation
転居
language proficiency
語学力、言語運用能力
personal reasons
個人的な理由
customer service excellence
顧客サービスの卓越性
career change
キャリアチェンジ
international exposure
国際経験
redundancy
リストラ
leadership development
リーダーシップの向上
recurrent education
社会人の学び直し、リカレント教育
professional growth
専門的成長
health issues
健康問題
personal branding
個人ブランディング
mismatch of company culture
企業文化の不一致

TRANSLATIONS

1. なぜホテルスタッフになりたいのですか?
2. なぜこの仕事に応募したのですか?
3. この仕事のどんなところに興味がありますか?
4. ホスピタリティ業界、そしてホテルで働くことの魅力は何ですか?
5. ホテルスタッフにとって最も重要なカスタマーサービスのスキルは何だと思いますか?
6. この仕事に期待することは?
7. なぜ当社に興味を持ったのですか?
8. なぜ当ホテルで働きたいと思っているのですか?
9. なぜ<ホテル名>で働きたいのですか?
10. なぜフロント受付/コンシェルジュ/ホテルマネージャーとして私たちのホテルで働きたいと思っていますか?
11. 当社のサービスのどのようなところに興味がありますか?
12. 優れたホテルサービスと普通のサービスの違いは何だと思いますか?
13. 当社について知っていることは?

主に既卒向け


1. なぜ前職を退職したのですか?
2. 前職を辞めるきっかけや状況について説明してください。
3. ホテルサービスのキャリアのどのようなところに魅力を感じますか?
4. ゲスト/乗客/顧客にとって有益となる最新情報やスキルを、どのようにして常に取り入れていますか?
5. 長期的なキャリア目標を教えてください。

HINTS

志望するホテルの事業展開・今後の方向性と、自分の志望動機をしっかりとすり合わせておきましょう!
どんなに素晴らしい志望動機を準備しても、そのホテルが必要とする人材のイメージとかけ離れていたら採用には至りません。
自分が志望ホテルにとっていかに有益な人物であるかを伝えられるように準備しましょう。
また、サービスのプロフェッショナルとして、自分の話し方を録音し、客観的に聞いて みることもお勧めします。
口癖や滑舌、声の大きさなど、問題点はありませんか?