English Conversation Lessons for Junior High Course
Lesson 64 人にしてもらいたいこと①

1
TODAY'S TIPS FOR PRONUNCIATION
今日の発音のコツ

Assimilation④ 同化④

Instructions: Repeat after your tutor.
課題: 先生の後について繰り返しましょう。

隣り合った音が互いに影響を受けて、あたらしい音となることがあります。
s + you
miss you /miʃuː/
this year /ðiʃíər/

2
TODAY’S DIALOGUE
今日のダイアログ

Mother
What are you doing?
Son
I'm reading a book.
Mother
I want you to help me cook dinner.
Son
Sure, Mom. What should I do?
Mother
First, cut the vegetables.
Then, sauté them.
HINTS
I want you to help me cook dinner.
あなたに夕飯を作るのを手伝って欲しいです。
First, cut the vegetables.
最初に野菜を切ってください。
Then, sauté them.
それから野菜を炒めてください。

Instructions: First repeat after the tutor and then practice each role.
課題: 先生の後について繰り返した後、それぞれの役を練習してみましょう。

3
VOCABULARY AND EXPRESSIONS
語いと表現

Instructions: First repeat after your tutor and then read aloud again by yourself.
課題: 先生の後について繰り返した後、今度はひとりで発音してみましょう。

動詞 + O(目的語)+ to ~
I want youto help me with my homework.
私はあなたに宿題を手伝って欲しいです。
I asked my mother to take me to the amusement park.
私は母に遊園地に連れて行ってくれるように頼みました。
Our teacher always tells us to study English hard.
私たちの先生はいつも私に英語を頑張って勉強するように言います。

4
PRACTICE
練習

Instructions 1: First, listen to the tutor talk, and then, talk about yourself.
課題1: まずはチューターの話を聞いて、そのあと自分のことについて言ってみましょう。

◆ I want my mother (father) to (               ).
◆ I want my teacher to (               ).
◆ I want my friend to (               ).

Instructions 2: First, listen to the tutor talk, and then, talk about your mother or father and your teacher.
課題2: まずはチューターの話を聞いて、そのあと自分のお母さんもしくはお父さん、そして先生について言ってみましょう。

◆ My mother (father) always tells me to (               ).
◆ My teacher always tells me to (               ).

5
SELF EVALUATION
振り返り

① 動詞 + O(目的語)+ to ~ の構文を理解することができる
Good
Average
Poor
② want + O(目的語)+ to ~ の構文を使って、自分がして欲しいこと伝えることができる
Good
Average
Poor
③ tell + O(目的語)+ to ~ の構文を使って、自分がいつも言われていることを伝えることができる
Good
Average
Poor
今日の授業の感想