以下は出典ニュース記事を要約した英文です。
In 2025, "Junglia," an expansive theme park, is primed for opening on the former Nago and Nakijin golf course in Okinawa prefecture. Tsuyoshi Morioka, President and CEO of Katana, announced this grand endeavor on November 27.
Morioka, pivotal in reviving Universal Studios Japan (USJ), conceived the Okinawa park while at USJ LLC. Although USJ LLC initially planned Okinawa expansion in 2015 with support from Yoshihide Suga, changes in ownership led to the plan's demise. Unfazed, Morioka established Katana to realize his vision, now bearing fruit.
During the recent press conference, Morioka expressed a mix of pride in progress and the immense pressure to meet project expectations.
Spanning 60 hectares of the former 120-hectare golf course, Junglia exceeds USJ, capitalizing on Yambaru's lush forests. This fusion of nature and technology aims to evoke a jungle ambiance.
Backed by ¥70 billion JPY ($477 million USD) investments, Junglia plans diverse attractions, reserving part of the site for potential hotel development.
Katana envisions global expansion after Okinawa's trial, foreseeing significant impacts on Japan's tourism and industries, citing Okinawa's untapped potential compared to Hawaii.
Morioka's departure from USJ LCC in 2017 marked the birth of Katana. Collaborating with local entities, Katana's plan gained traction, securing Japan Entertainment as the primary shareholder.
Junglia, with the tagline "Power Vacation!" promises an array of experiences, from forest hot air balloon rides to evading dinosaurs in armored vehicles, boasting even fiercer creatures than USJ's Jurassic Park.
The article heralds Junglia's imminent arrival, emphasizing Morioka's journey, the park's features, and its potential impact on Okinawa's tourism and economy.
以下は出典記事原文の日本語訳です。本教材の要約英文の日本語訳ではありません。
ユニバーサル・スタジオ・ジャパン(USJ、大阪市此花区)V字回復の立役者、森岡毅氏の率いるマーケティング会社、刀(同市北区)が11月27日、沖縄県名護市と今帰仁(なきじん)村にまたがるゴルフ場跡地に新たな大型テーマパーク「JUNGLIA(ジャングリア)」を令和7年夏頃に開業すると発表した。沖縄でのテーマパークはUSJの運営会社にいた森岡氏が構想し、同社は平成27年に沖縄進出計画を発表。菅義偉官房長官(当時)が応援を表明していたが親会社が変わり頓挫した。森岡氏は独立して刀を立ち上げ独自に計画を継続。その執念が実った。
「ついにここまで来たかという気持ちは1%くらいあるが、まだ何一つ達成していない。関係した皆さんの期待にこたえなければという逼迫感のほうが強まっている」。27日に記者会見した森岡氏はこう述べた。
ジャングリアはゴルフ場跡地120ヘクタールのうち、USJを上回る約60ヘクタールを整備する。世界自然遺産「やんばる」に近い立地を活かし、大自然の森林と最新テクノロジーを融合させたテーマパークとする。数十種類のアトラクションをそろえる予定で、投資額は700億円程度を見込む。
ゴルフ場跡地の残りの敷地は今後、ホテル開発を検討。沖縄でノウハウを構築後、将来ジャングリアの海外での多拠点展開を目指す。森岡氏は「新たな投資の呼び水になるはず。日本の観光や産業にも大きな波及効果をもたらす」と述べた。
さらに、世界中から観光客を呼び込むハワイと比べ、「沖縄は観光の価値を高められていないものがたくさんあり、伸びしろは大きい」と強調した。
沖縄でのテーマパークに関しては、USJ運営のユー・エス・ジェイが27年、正式に沖縄進出を表明。官房長官だった菅氏が「政府内ではできるだけ応援したい」などと発言していた。
その後、ユー・エス・ジェイを買収した現在の親会社である米ケーブルテレビのコムキャストが難色を示したことから計画は中止に。計画撤回が発表された翌年の29年1月に森岡氏はユー・エス・ジェイを退社して刀を設立。
30年には刀が筆頭株主となり、沖縄事業の準備会社「ジャパンエンターテイメント」(沖縄県名護市)を立ち上げるなど、自治体や地元企業などの協力を得て計画を進めてきた。
ジャングリアは「パワーバカンス!!」をコンセプトに熱気球で大空からジャングルを眺めたり、迫りくる「恐竜」から逃げるため大型の装甲車で森を疾走したりといったスリル満点な体験ができる。
森岡氏は、森で遭遇する「恐竜」について「どこかのテーマパークよりえげつないものを持ってくる」などとUSJ「ジュラシック・パーク」への対抗心ものぞかせた。