Topic Talk
Office
オフィス

Office

QUESTIONS

Directions: Answer the following questions. You don’t have to finish all the questions. Feel free to continue the conversation along the topic.
課題: 以下の質問をもとに講師と会話をしましょう。質問を全て終わらせることにこだわる必要はありません。
テーマに沿って自由に会話を続けてみてください。

1. Do you have any office routines that help you start your day?
2. What is your favorite aspect of your office environment?
3. What is one thing you would like to change or improve about your office?
4. What are some common challenges you face in your office?
5. What is the one thing you desire the most in your office now?
6. What kind of office environment improves productivity? And what kind hinders it?
7. Do you prefer working in an office or working remotely from home, why?
8. Do you enjoy having lunch in the office, or do you prefer eating outside?

The rest of this section is not used in the lesson.
Please use it as a support tool for lesson preparation.



VOCABULARY

office supplies
オフィス用品
copy machine
コピー機
conference room
会議室
prioritize tasks
タスクの優先順位をつける
check emails
メールをチェックする
handle inquiries
問い合わせに対応する
prepare presentations
プレゼンテーションの準備をする
print documents in letter size
レターサイズ(※)で書類を印刷する
organize files
ファイルを整理する
schedule meetings
会議を予定する
※letter size(レターサイズ)
米国で規格化されて北米で使われている紙の寸法。
A4 paper(A4の紙)のサイズに近い。


TRANSLATIONS

1. 一日の始まりに役立つオフィスでのルーティンがあれば教えてください。
2. オフィス環境で気に入っている点を教えてください。
3. オフィスについて変えたいこと、改善したいことをひとつ教えてください。
4. オフィスでよく直面する課題はどのようなものですか?
5. 今、あなたがオフィスで一番望んでいることをひとつ教えてください。
6. 生産性を向上させるオフィス環境はどのようなものですか?反対に、生産性を妨げる環境はどのようなものですか?
7. オフィス勤務と在宅勤務ではどちらが好きですか?それはなぜですか?
8. オフィス内でのランチを楽しんでいますか?それとも外で食事する方が好きですか?