Topic Talk
Business Etiquette
ビジネスマナー

Business Etiquette

QUESTIONS

Directions: Answer the following questions. You don’t have to finish all the questions. Feel free to continue the conversation along the topic.
課題: 以下の質問をもとに講師と会話をしましょう。質問を全て終わらせることにこだわる必要はありません。
テーマに沿って自由に会話を続けてみてください。

1. What is considered an appropriate dress code in your workplace?
2. Do you think it's important to be punctual for business meetings?
3. How do you handle business meals and dining etiquette in your country?
4. How do you handle late arrivals to meetings or appointments?
5. Are there any specific etiquette practices you follow when visiting clients or partners?
6. Have you ever had any embarrassing or unsuccessful experiences related to business etiquette?
7. How do you deal with differing opinions or disagreements?
8. Have you ever encountered cultural differences in business etiquette?

The rest of this section is not used in the lesson.
Please use it as a support tool for lesson preparation.



VOCABULARY

professionalism
プロ意識
courtesy
礼儀正しさ
punctuality
時間厳守
cultivate good manners
良いマナーを培う、身につける
respect opposing opinions
反対意見を尊重する
leave a positive impression
好印象を与える
show respect by bowing
お辞儀をして敬意を示す
greet with a handshake
握手で挨拶する
have a professional mindset
プロ意識を持つ
practice effective communication
効果的なコミュニケーションを実践する


TRANSLATIONS

1. あなたの職場ではどのような服装が適切とされていますか?
2. ビジネス会議で時間を守ることは重要だと思いますか?
3. あなたの国ではビジネスでの食事や、会食のマナーはどのように扱われていますか?
4. 会議や約束の時間に遅れた場合、あなたはどのように対処しますか?
5. 顧客やパートナー企業を訪問する際に、特に気をつけているマナーはありますか?
6. ビジネスマナーにまつわる恥ずかしい経験や失敗した経験はありますか?
7. 意見の違いや不一致があったとき、どのように対処しますか?
8. ビジネスマナーにおける文化の違いに遭遇したことはありますか?